Pages

29 November 2011

8: Henshin!


Terasa sunyi blog ini semenjak cuti menapakkan kaki. Maaf sudah banyak kali tidak membuat post di blog ini. Bukan tidak mahu membuat post, cuma ada kekacauan di sini (telunjuk di dada) Asif ya teman2, memang begini ya rasanya bila mengalami henshin? Berubah kah saya? Insyaallah...

Pabila saksikan suatu video, terasa mahu share dengan kamu semua. Bagi saya, video ini lain daripada video2nya yang sebelumnya. Let the video do the talking. Tengok dengan mata hati dan hayati.


Perubahan memang sukar, perubahan memerlukan pengorbanan. Perubahan itu pahit, kerna pengakhirannya manis. Perubahan, perubahan dan perubahan. Kalau perubahan itu senang, mungkin kita tidak bersyukur dengan apa yang kita telah usahakan untuk merealisasikan perubahan tersebut.


Saya tidak tahu mengapa saya suka sangat perkataan 'perubahan'. Mungkin saya seorang sahaja yang mempunyai sejarah yang membuatkan saya perlu berubah.

"It doesn't matter how your history begin, but it's a matter of who do you choose to be today."

Forget the past. Concentrate on the future. Do something for ISLAM. 
Firman Allah Taala:
"Dan mintalah pertolongan kepadaAllah dengan jalan sabar dan mengerjakan solat dan solat itu amatlah berat kecuali kepasa orang-orang yang khusyu'."
(Surah al  Baqarah:45)


Mintalah hanya kepada-Nya. Sungguh Dia dengar luahan, curahan hati kita, walau seremuk mana hati kita, pasti Dia mendengarnya. 


Waktu senggang merupakan musuh kepada orang yang beriman. So, let's plan well our holiday. This is for myself as well. 

Pertingkatkan. Update selalu. Jangan jatuh. Bangkit semula. Kita boleh! Walau cabaran makin menebal di luar sana, pasti, kita boleh. Insyaallah... 


Biiznillah, HENSHIN! Yuk.

4 comments:

  1. hehe...terasa pula asam garam kata2 di atas..~bkn saya x nk post tp saya t'lupa..-p/s: Saya pun nak BERUBAH menjadi lebih baik!!!-doakan....

    ReplyDelete
  2. ADEH, SAYA TIDAK MEMERLI SAPE2.. maaf kalau anda terasa.. huhu, asif~

    ReplyDelete
  3. hazha min fadhdi rabbi, ya ukht... :)

    ReplyDelete