Pages

19 January 2012

5_murabbi???? layakkah saya????

as salam...

2,3 buah kelapa,
saya rindukan kalian semua.....
[mcm tk pernak jmpe je....]


post kali nie saya nk cerita pasal MURABBI..
murabbi yg saya maksudkn ialah,
KITA....


selepas mengetahui bahawa saya perlu handle halaqah f3,
mula2nya saya kaget....bangat...
saya benar2 tak terfikir yg ukhti hana akan memilih say untk membawa para pelapis...


WOW.......
nanti jap, layak ke sebenarnya saya nak handle halaqah ni????
dah la handle pelapis...
jgn main-main....


at that time,first thing that i think is...;
"ya allah,kenapa aku. rakan ku yg lain lebih layak dr ku..."
"cam ne nak handle f3 ni, tkowt nyer.."
"kak hana, nape tak kasi ..... je yg jd partner kak hana???"


tadi,tiba-tiba shj saya rse sayu....
saya rasa bersalah....
semua perasaan bercampur-baur...
perasaan yg dulu saya alami kembali lg.....


fuhhhhh......
bila saya fikirkan kembali, mesti ade udang di sebalik batu...
ALLAH TIDAK AKAN MERANCANG SESUATU ITU DGN SIA2..
maka saya muhasabah diri kembali...
saya hanya perlu perbaiki diri...dan teruskan sunnah nabi ini..


dan rakan-rakanku,
saya hanya berharap, apabila saya jatuh, kalian semua ade untuk menyambut saya..
insyaallah,itu shj dr saya...


yg paling mulia itu dtg dr MAHA PENCIPTA, 
dan yg hina itu dtg dr DIRI SAYA SENDIRI..
assalamualaikum....







8 comments:

  1. 7, TABAH!!!
    Haha, normal la rse cmtuh... :P
    tpi disebabkan 9 selalu kasi nasihat, ana un x rse cmtuh da... thanks 9... :D

    ReplyDelete
  2. chaiyok3 !
    Layak ke tak ketepi dulu ;) eventhough wak2 sy first time rasa mcm kene tarik untuk bawa halaqah, tapi3, kene fikirkan juga, sbb kita dah lalui tarbiyah ini dahulu, maka perlulah utk kita sampaikan kpd org yg lalui kemudian hari~

    Fighting !

    ReplyDelete
  3. thanx sgt3...
    moge kite sentiasa tabah dlm mendukung tanggungjwb nie..
    ameen~

    ReplyDelete
  4. wah3 5....allah's know what best for you
    "intansurullaha yansurkum"(ayat yg 7 slalu ckp)

    spread His love..jgn kedekut sgt nk share dlm memilih mad'u
    once dh pgg depa..jgn dtingglkn tau..slamat mju jaya :)

    ReplyDelete
  5. Selamat berjuang sahabat2!!! Teruskan menyahut seruan nabi, "Ballighu 'anni walau ayah", yg b'maksud "Sampaikn drpdku walau sepotong ayat"...

    Meskipun ana x memegang usrah skrg, tp ana masih punye tanggungjwb utk menyampaikn seruan nabi pd semua insan bergelar MANUSIA..

    ayo, same2 kita BERJUANG!!! ilan nasrifil mauqifil fasili...

    ReplyDelete
  6. huhu, 6, saya punya mad'uu yang lepas2 saya tidak menjaga mereka dengan baik... ingatkan nak still keep in touch, tapi tak semua yang saya mampu... :'(

    ReplyDelete
  7. >>3:Allah x lihat pada natijah(keputusannya)..tpi pada usaha kita!
    yg penting kita ada niat dan m'usahakn untk dkt n bersama mrk
    ana pon kekadang x sempt nk care sume tpi insyaAllah ada masa lgi
    n nk ingatkn sume :keje da'wah ni berterusn.Org yg ada atas jln da'wah ni mesti always buzy.no time to play2.n this work is not easy!tpi natijah nya lumayan $,$.sama2lah kita bwk diri kita dgn org lain jauh dri NerakaNya.

    ReplyDelete