Pages

6 January 2012

5_perlu berubah!!!!

assalamualaikum....

first sekali, saya nak ucapkan terima kasih kpd 4 sbb 
selalu ingtkan saya untuk meng'post'...

post kali nie bnyk berkaitan dgn diri saya sendiri.

PERLU BERUBAH!!!!


Memandangkan saya sudah pun melangkah ke alam yg
lebih memerlukan 'kematangan' dalam berfikir,membuat keputusan dan bnyk lg,,,
saya perlu berubah...

Saya mula memikirkan ini semua selepas result PMR keluar..
dan saya telah dinasihatkan oleh bonda yg tercinta,

"PMR itu hanyalah permulaan, dan SPM adalah penentuan..
perjalanan untuk berjuang belum berakhir..
dan jadikanlah keputusan PMR itu sebagai peringatan.."

Maka apa yg saya perlu buat????
PERLU BERUBAH!!!
itulah jawapannya...





jika dulu saya jarang menyiapkan kerja sekolah,
maka kali nie saya perlu menyiapkan SEMUA kerja sekolah..

dan supaya 'sejarah lepas' tidak berulang...
maka saya perlukan perubahan..

dari segi rohani [terutamanya],dari segi usaha,
dan sebenarnya dari semua segi...

Biarlah org kata, "ish..awal lg la.. SPMkan lambat lg.."
biarlah...itu org lain...bukan kita..

"ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SESEBUAH KAUM MELAINKAN
IA MENGUBAH NASIBNYA SENDIRI.."

itu shj dari saya..
saya tau,mesti sapa yg baca post ni mesti kata, 
semangatnya tulis pasal spm..
saya tak kesah...
lg pown nie kan open diary,so saya hanya mahu sharing shj...



salah silap harap maafkan...
AS SALAM...


2 comments:

  1. ok!btul2!
    lps ni siapa2 ada soalan tntg chemistry,biology,physics atau addmath sila rujuk 5!sbb dia dh siap homework :P [ok,ini adalah gurauan]

    hehe,moga2 kita sama2 semangat tak kira spm/apa2 ya..
    wa,dah rasa nak siapkan h/work..tak jadi nak buat post :P
    hihihi..terimakasih 5 :D

    ReplyDelete