Pages

7 November 2011

5: [emergency] ALAMAK!!!!!!!!! Lupa.........[alpanye saya!!!!]

Assalamualaikum.....semua...
Pertama sekali, saya nak mintak maaf atas kelewatan saya menge'post'....
Selama 3 hari saya berada di kampong,sbb tu tk terjenguk blog nie...
[post saya kali ini menceritakan ttg masa lalu saya]



Hari nie berape hari bulan ye?????
"5 november 2011...kenape????"
"Saje je tanye....salah ke????"
"tak lah...."
Saya dgn penoh yakinnye....meneruskan aktiviti harian saya dgn tenang...


"KRING....KRING...."
"sape la yg sms malam2 nie.....org tgh syok tgk tv nie"
drpd 013*****74.....[empunye nombor nie,jgn terase ye...saya lg b'syukur sbb awak tlg ingtkn saya..]
"Aik..sape pulak nie???"
"Alamak....aku lupe nak post la....."
Thanx 4 reminding me....[saya balas balik sms tu...]


Ape yg nak saya tulis nie?????? >.<
baca betul2 ye!!!!
Kadang kala kita sering alpa drpd mengingati allah langsung alpa drpd urusan duniawi yg diamanahkan kpd kita...
tetapi.....itu tak bermakna kita perlu terus alpa.....kan????
 Untuk sentiasa menyedarkan diri dr sentiasa alpa,kita sendiri perlu mencari nye....


Saya ingin kongsikan sedikit pengalaman saya selama saya di kampong halaman....
semasa saya di sana, bnyk sgt cabaran yg membuatkn saya alpa..[termasuk menge'post' di blog..]
Tapi,jgn jdkan itu sebagai alasan semata2...
kita perlu bangkit dr lena sepatutnye.....
dan itu yg paling takowt sekali buat saya...
sbb saya takowt, saya tak mampu nak bangkit dgn sendiri.....

"hanya kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan"  

Saya yakin dgn ayat ini.... dan DIA telah membuktikan ayat ini dgn menghantar.......
Kalian semua.....1.2.3.4.6.7.8.9....  


Itu shj drpd saya.
saya mint maaf sekali lg jika tajuk tak mengena dgn isi..
saya tk ada idea sebenor nye...
Asif jiddan.....

LOVE YOU GUYS...
Assalamualaikum...
 

4 comments:

  1. hehe...biasalah manusia terlupa...nak buat macam mana.. sebab tu Allah ciptakan manusia berlambak2..untuk saling mengingatkan antara 1 sama lain...betul tak?

    ReplyDelete
  2. kalau boleh,jgnlh ltk no phone tu..nnti org lain tgk kang kacau plk org yg empunya no. tu.. blog ni private ke x?

    ReplyDelete
  3. asif 5
    kerna saya sudah terkasar bhs dgn kamu
    mohon ampun ye..

    "kita hidup perlu saling maaf-memaafi dan ingat-mengingati"

    ReplyDelete
  4. tak pe...
    salah saya juge sbb senang sgt terase...

    ReplyDelete