Pages

31 December 2011

1 : Coretan akhir tahun ;)

Allahurabbiy.
30/12 ada jamuan f3 ;) sy nak coret-coret sedikit .





Saya jumpa ramai kawan-kawan.Yeah, seronok.

Mula-mula masuk dewan tuh, haaaaa :D gembira + lapang tak terkata. Cakap-cakap dengan mereka .

Sampai ada satu masa, bila cakap ramai-ramai, saya macam sedar ada yang saya tak respon kata-kata mereka.'asifah sangat ! [seriuss ! 'asifah..] Haa. tabiat yang suatu masa tu pernah kene tegur pakai 'message by phone' macam apa je. huhu. Tapi3, melalui mesej itu juga, saya sedar dan cuba untuk berubah. Terima kasih kepada mereka yang tegur akan salah-silap saya ;) Sangat suka.

Saya seorang yang blurr. kadang-kadang ;) Haa. satu, peka apa yang orang lain nak cakap lain kali !

Dan seorang yang suka mendengar lagu bila memikirkan perkara-perkara yang serius dan sedih ;) Haa. sungguh. Rujuk kepada Tuhan itu perlu !

Saya tahu, kamu-kamu semua lebih tahu saya ini bagaimana wahai usratiy . Saya percaya ;)

***


Ini bunga dandelion. Lawa dan unik.

Selepas 'siap+matang'. Bunga tu jadi cantik macam dalam gambar atas. Pabila ditiup angin pula.. yang putih tu akan terbang merebak di bumi dengan jayanya ikut haluan angin.

:D

Zaman kita untuk 'siap+matang' tu, memang takkan habis. Sentiasa perlu. Tetapi, ada suatu masa kita perlu yakin bila tiba masa untuk kita 'merebak di bumi' ini. Jadi sang penyeru. Jadi sang pemberi. Dalam masa yang sama, proses 'siap+matang'  terus akan berlaku juga.[seperti tidak layak nak cakap fasal ini] Sama-sama.

Semua jangan pindah. Biar usrah 2012 jadi macam 2011 ! heh. nak je cakap macam ni. Tapi macam apa je. ukhti awatif kata; 'suatu masa nanti kita akan berpisah. Cuma waktu sahaja yang menbezakan.' 

Tuhan tidak menciptakan/menetapkan sesuatu tanpa sebab .

Nak hadapi apa-apa perkara. Keyakinan. Keyakinan kepada Tuhan sangat3 perlu ! [Take note, pleasee ! ] InsyaAllah .

Senyum3x ! :D

Allahu'alam.

4 comments:

  1. asif ye..sume .lgi2 kpd 1.pgi yg kabut.heh!
    habeh blog kite jdi x btol sket.hrapnye x de tetamu dhuha laa.asif lgi kpd shbt2 seblog n sume pembaca.kemaafan amatlh dipohon.syukran^^.sye manusia lemah!

    ReplyDelete
  2. ana juga mengucapkn 'asif sgt2...
    sudah bnyk kali tidak post, rasa diri tdk melakukn tanggungjwb...Astaghfirullah, aku si PELUPA!
    1, InsyaAllah kita akn ttp berusrah (saya cuba cari masa), dn jika tdk di dunia,moga kita b'usrah di syurga! Ameen Ya Rabb...

    ReplyDelete
  3. [sori kalau terasa masa tu :'(]
    wawawa TT
    oklah cik 1,nak suka pada bunga dandelion jugalah ;)

    usrah kita ni ibarat bunga dandelion :p
    bila dah matang,kita terbang merebak ke bumi Tuhan,kan cik 1,2,3,4,5,6,8&9 :)
    tp,istilah terbang tu tak semestinya kena merantau jauh2 nun sana,mesti akan ada yg dekat..jarak dan tempat,itu hak Allah yg tentukan..allahua'lam..

    percayalah,sesungguhnya pertolongan Allah itu sentiasa dekat walau di mana pun anda berada :)

    ReplyDelete
  4. 6>haha.no prob ;)

    9yanglemah>sye pun!selalu je lupa.'asif pd semua. hee.nnt bila start je usrah,kami2 sediakan ruang tuk enti ;) Insyaallah3x !

    7>tak terasa pun.sikit je :P haa.yup.suatu hari kita pun akan merebak di bumi Tuhan. Allahummayassirlanaa.

    ReplyDelete