Pages

7 December 2011

5_kasihan HATI...

As salam.....
syukur ke hadrat ILAHI kerna dpt lg saya menge'post' di blog ini..
semoga semua pembaca dan rakan saya berada di bawah rahmat-Nya selalu...



CUTI SEKOLAH.....
bagi org laen, inilah mase yg ditunggu2...
bagi org laen, inilah mase untuk ENJOY..
bagi org laen, inilah mase untuk melancong satu dunia...
tp bagi saya, cuti ialah MUSUH saya...


Ape kaitan nyer ngan HATI???
meh sini saya nak share ckit..
kalau time sekolah, bnyk pengisian (+) yg kite dpt...
kalau time sekolah, bnyk benda yg dpt kite buat same2 rakan...
kalau time sekolah, setiap hari kita jumpe rakan...


Tapiiii......
kalau time cuti, bnyk mase kita bazirkan....
kalau time cuti, kita akan di 'perangkap' oleh musuh yg sgt ketat...
kalau time cuti, HATI kita akan 'kering'....


ITU YG SAYA PALING TAKut....
saya takowt, saya tak cukup kuat untuk lawan 'musuh' tu....
saya takowt, hati saya akan kering sepanjang cuti..


maka...saya amat memerlukan pengisian seperti di MK....
selepas menghadiri MK...saya lebih b'semangat untuk m'perbaiki diri, mengikhlaskan hati, dan mempertingkatkan amalan...


That's why holiday is my 'enemy'....
because it can make my 'hati' dry...
so..i need to top up my 'iman'...
to fight the 'enemy' around me...
and the most important thing...to get closer to ALLAH....


sekian...
itu saje dr saya..
moge sedikit perkongsian ini dpt top up kan lg muhasabah terhadap diri yg sgt lemah ini..
minta maaf,kalau ade yg tidak ngerti dengan perkongsian saya..
harap, sama2 kite dpt perbaiki diri selalu..
assalamualaikum..


"Ya Allah...
engkau tabahkanlah hati ini.
untuk tetap teguh dalam meneruskan kehidupan ini..
ameen ya rabbal'alamin.."

1 comment:

  1. Ameen...Tabahkanlah juga hati aku dan sahabat2 dalam menempuh ujian dari-Mu, ya Allah..Ameen..

    ReplyDelete