Pages

5 February 2012

sposto 1 : Allahummasolli'alayh !

8 am lebih .

Allahurabbiy .
sposto itu stand for sorry-post . heh . sebab tak terupdate pada hari yang sepatutnya saya update. Asif ~


"Peradaban Islam diukir oleh dua hal; hitam tinta para ulama dan merah darah para syuhada" 

(Abdullah Azzam)


6.40 pm .


Baik. meh sambung. Tadi saya ke kenduri atuk Atan di Ampang. Haaa. Tertimpanya pada saya satu ujian. Astaghfirallah'azim. Innallahama'as-sobireen ~ 

Baik ! perjalanan saya :D

Di situ, jumpalah sedara-sedara yang dari Muar, Johor, datang ke sini Huaaa! rindu tak terkata. Sepupu f2, seorang sepupu perempuan saya yang ada ketika itu. Bila ditanya.

'Eh, tak ke kamu pakai tudung labuh?' [saya dengan kening terangkat bertanya mcm ini ;D]

'ha ha. ikut mood laa nak pakai.'

'haa. macam tu pulak [dot]'

Saya pun diam dan teruskan solat Zuhur dalam sebuah bilik.

Masuk kereta , tengok banyak msg dan misscalled saya terima. al Maklum, waktu kenduri tinggal sahaja hp dalam kereta. akan tetapi , huhu , kredit yang kong tak kesampaian lah saya untuk membalas segala msg dan bagai. Asifah kepada mereka.

Bila balik rumah tu, terus susun jadual homework yang banyak3 saya dapat.  Ahad buat ni, esok buat tu, selasa pula buat ini itu dan sebagainya. Allahuakbar, entah dapat siapkan atau tidak.

dan kini saya berada di hadapan komputer (^_^)

Seorang manusia yang melalui proses tarbiyah, dia akan sentiasa merasakan Allah melihatnya.

Dalam hidup ini. Berpijaknya kita di bumi ini. Maka beberapa kali sahaja kita merasai kehadiran Allah. Sedangkan dia Pencipta kita . Pencipta akal kita. Pencipta hati kita. Pencipta perasaan ukhwah kita. Pencipta perjalanan hidup kita.

Sungguh, ini peringatan untuk saya+kita (^____^)

Rasulullah s.a.w. bersabda:"Sesiapa membaca selawat 10 kali pd pg hr dan 10 kali pd waktu 
ptg,maka ia akan memperolehi syafaatku pd hr kiamat."

(Riwayat al-Tabarani drpd Abu Darda' r.a.)

Allahummasolli'alayh ! Hari ini MaulidurRasul ..~



2 comments:

  1. "Sollallahu 'ala Muhammad, Sollallahu 'alaihi wasallam..."

    Jom mula berselawat ke atas kekasih kita... cepat2, tawaran yg TERBAEEK!!!

    ~terinpirasi dr hadith dlm post 1..^-^p

    ReplyDelete
  2. allahum masolli'ala muhammad....
    mari berselawat ke atas nabi kita~

    ReplyDelete