Pages

11 February 2012

1 : Saya ada Allah untuk menjaga saya setiap masa .

Allahurabbiy.
Baik. Kisah, hidup dan perjalanan saya pada 11 feb hari ini.


Intansurullaha yansurkum .

***

Nasib baik ada niat untuk buka komputer ini T_T Kalau tak lupa terus mahu update. Allahummasolli'alayh !

Serius3x !

Nak buat baik memang akan diuji. Samaada kita berputus asa atau terus tekad untuk lakukan kebaikan tersebut. argghh ! ye. Saya sangat ambil berat tentang perkara ini. Sangat. ya Tuhan. permudahkanlah urusanku.

Baik. Ada satu kisoh [tapi, tak ada kaitan dgn perkara di atas. sekian ;)]

Pada suatu masa, Saidina 'Ali bertempur dengan seorang musuh dalam satu peperangan. Waktu tengah perang-perang tu musuh meludah pada muka Saidina 'Ali. Maka, kalau diturutkan, Saidina 'Ali boleh saja balas semampu yang mungkin atas perbuatan musuhnya itu. Mana tidaknya, kalau sudah terkena dengan sesuatu yang menyakitkan. Tetapi, Saidina 'Ali memilih untuk berundur. Maka seseorang bertanya, ' Wahai Saidina 'Ali, mengapa kamu berundur. Sedangkan kamu mampu membalasnya?'

Maka Saidina 'Ali pun berkata, 'aku takut bahawa seranganku terhadapnya adalah serangan semata-mata kerana kemarahanku kepadanya, bukan semata-mata kerana Allah.'

Allahuakbar.

Iklasnya beliau. Beliau, Saidina 'Ali, yang merupakan antara sepuluh sahabat yang dijanjikan Syurga.

D.i.j.a.n.j.i.k.a.n  S.y.u.r.g.a .

'ya Allah, jadikanlah saya+kami hamba-hamba yang diredai oleh Mu .'

Allahu'alam .

No comments:

Post a Comment