Pages

25 October 2011

No.5: STRESSSSS!!!!!!!........ade hikmah di sebaliknyer....^,^

Salam semua...

Alhamdulillah...sampai juge akhirnyer saya ke blog ini..
Ini merupakn 'my first post' di blog ini....
Saya harap segala kekurangn.....dpt ditutup dgn comment & nasihat dari pembace semua..


STRESSSSSSSSSSSSS........   >,<...
Itu ape yg saya rase selepas habis m'ngambil peperiksaan besar.....
Selalunye org akan kate:" yeay, dah abis pekse bleh enjoy..."....itu bg 'mereka' tp sebaliknye bagi saya....



FOLIO.....Peperiksaan akhir tahun....
Itu yg saya stresssskan skang........ingtnye lepas peksa bleh bebas dri m'buke buku..tp saya silap...
Saya sedang bertungkus lumus m'nyiapkn folio dan mahu tumpukn perhatian pada peksa akhir tahun....

Tapi....semua ini pasti ade hikmah nyer...kan ^,^..
Saya cube m'merah otak memikirkan ttg ape hikmah di sebalik semua ini.....
Haaaa.......Saya tahu............
Ade peribahasa melayu :"bersenang2 dahulu, b'susah2 kemudian".....eehhh mcm ade something wrong je ngan peribahase nie??? +,+
OOOOoooo.....tebalik la....:"bersusah2 dahulu,bersenang2 kemudian.."

Sekarang saya baru faham....
Sesungguhnye perancangan Allah itu lebih 'power' dri perancangan manusia yg 'kurang power'.
Dan kita semua sudah jelas ttg tujuan kita hidup kan......
Hidup ini penuh dgn ujian....maka hadapilah dgn penuh hati terbuka & b'fikiran [+].....

Saya rase setakat ini sahaja drpd saya....
Saya harap semua pembaca dpt sedikit sebanyak pengajaran drpd p'kongsian yg saya beri ini......
Semoga ALLAH sentiasa membimbing kita ke jalan yang lurus......
Dan sedikit selingan.......: "dalam kita sibuk mengejar dunia,jgn pula lupe pada akhirat.."
P/s: jika semasa anda membace post ini anda tersenyum, sila tinggalkan comment...walaupun   sepatah ye...:) 

Wasalam.....^_^...     

No comments:

Post a Comment