Pages

25 October 2011

[emergency post] 4: Terciptanya blog ini.

Bismillah.

maaf saya dah langgar peraturan.heh.x tahan perlu post jugak.asif..

Sampai sahaja di rumah,berlari-lari manaiki tangga lalu terus bukak komputer.
bukak gmail dan tekan new  account,lalu mulalah jari jemari ini manaip,
emel baru, semua sekali..

sampai di satu part ini,Allah mahu menguji.
saya cuak sudah.
lalu memikirkan sesuatu yang boleh menyelesaikan masalah ini.!




google minta beri nombor h/p[susah juga, saya x de h/p]
maka mulalah saya menelefon nombor rumah sahabat saya yang seorang ini.
meminta nombor telefonnya handphone nya.
dia kata, dia tiada handphone juga.biasa dia menggunakan h/p ibunya.
lalu saya tekan punat end call,selepas memberi salam kepadanya.

saya telefon sahabat saya yang lain pula.
minta nombornya, saya jelaskan nanti google akan hantar code kepada h/p nya
saya pun enter code yang diberikan oleh sahabat saya,
lalu tekan 'verify code',
apa yang muncul di screen komputer selepas itu ialah..

'sorry your verify code is not complete'

apakah?.saya telefon semula sahabat saya ini.dan saya enter code kali ke-2,
apa yang terjadi? hasilnya sama: 

'sorry your verify code is not complete'

aish!saya tidak sampai hati untuk menelefon sahabat saya semula.
lalu,saya minta belas kasihan dari abang saya,
manalah tahu,dengan izin Allah.

saya baca bismillah banyka-banyak kali sebelum menekan 'verify code'
sampai tutup mata lah[hu3 punyalah takut]
alhamduliillah, akhirnya terhasillah blog ini.

punyelah gembira terus rasa nak sujud syukur.


No comments:

Post a Comment