Pages

27 October 2011

7 : anti ikhtilat ke 7?

[7 adalah diriku]

Anti ikhtilat ke 7?



Kih.kih.kih
Bila ditanya soalan sebegitu,berkecamuk jiwa pun ada.sedih pun ada.
setelah bertahun seusrah,dia masih tidak mempunyai keyakinan terhadapku.
Tapi,Allah sudah menggegarkan diriku dengan statement bahawa seketul hati itu,berbolak balik adalah sifat agungnya.

Jadi,perkara sebegini tidak mustahil boleh berlaku padaku.

FYI,
“Ikhtilat adalah pergaulan bebas antara lelaki+perempuan ajnabi di tempat awam.”

"janganlah kamu mendekati zina."
[al-isra':32]

“Katakanlah kepada lelaki2 yang beriman supaya menahan penglihatan mereka serta menjaga kehormatan mereka........Dan katakanlah kepada perempuan2 beriman supaya menahan penglihatan mereka serta menjaga kehormatan mereka"
     [Surah An-Nur 30-31]

Kalau nak senaraikan ayat-ayat larangan serta tegahan Allah dari Al-Quran memang tak laratlah semuanya nak membaca :D itu belum lagi taruk Hadith Nabi.

Sebenarnya kontroversi-kontroversi serta cerita-cerita palsu serta fitnah ni berlaku mungkin sebab enam hari saya tidak ke sekolah.

Saya sedar,semua sahabat2 saya begitu mengambil berat pasal saya.I love you all :P
Jadi kadang-kadang,bila risau sangat,syaitan akan mula menghasut sikit2.
Mula2,husnuzhon.
Lepas tu,masih husnuzhon.
Lama sikit,still husnuzhon.
Tapi dah lama sikit,

tuptaptuptap,saya disyaki IKHTILAT :P

ceritanya kerana saya tidak hadir ke sekolah selama 5+1 hari.alasannya sebab gardening :P

Enam hari gardening,lama sangat tu 7.
Mesti ada benda lain.

Hehehehe.
Memanglah lama.
Logiknya sebab.
Kami yang buruhnya perempuan.
Tiga orang pula tu.
Cuaca pun asyik hujan-hujan.
Jadi tempoh pembikinan mengambil masa yang memang lama.

Lepastu,saya ini pula,
Adalah sikit masalah hati :(

[itulah sebabnya,bukan sebab sya bergaul dgn lelaki ajnabi tau]

Tak apa,
Yang paling penting,
Semua tu,
Sudah selesai dan prasangka2,
Telah diuraikan.
Jadi sahabat2,
Janganlah fitnah-fitnah.
Lebih berdosa tau daripada membunuh.
ibarat memakan daging saudara sendiri.
Eh,tak3!itu kalau mengumpat.hehe :P

So as for the conclusion,
Alhamdulillah,

SAYA BEBAS IKHTILAT!
[hee,boleh buat tagline :P ]

&

SAVE THE EARTH!
Bertanamlah,kerana oksigen begitu berharga :D


4 comments:

  1. assalamualaikum..

    Hey!7 telah tersalah tafsir soalan saya..
    k,saya akn terangkan.

    firstly saya tanye soalan tuh sbb nk bikin GEMPAK sama 7..(so dah bleh bertenang ye)bkn bersangka buruk.kn saya nk jadi mcm Irfan Hakimi.
    "selemah-lemah ukhuwwah ialah bersangka baik dan berlapang dada"

    Secondly jwpn persoalan saya(yg sebenar) dah timbul kt atas.
    iaitu....
    7 ade masalah hati.
    Saye sebagai sahabat kamu nk care about u
    but, if die x percaye kt kita..x pelah
    mungkin ni lbh baik untk kamu.

    tapi saya nk bersihkn kembali pemikiran kamu yg dah tersalah..
    jgn risau saye akn cube amalkn yg nabi ajar..

    ReplyDelete
  2. korang, rileks2 arr... :D

    ReplyDelete
  3. 6,rilekslah..

    bgus sbnrnya ant tnya,
    adalah topik nk buat diary smbil bg tazkirah ckit :P hehe

    ana tsiqah ps antilah .. :P

    ReplyDelete
  4. huh..
    lega dengaq

    okey laa tazkirah nti tuh

    ReplyDelete