Pages

16 May 2012

6 >>--'--

Allahumma solli alan Nabi Muhammad..

Huhuhu :'( ."Kenapa ni?"."Tidak ada apa-apa.Cuma sedih sedikit sahaja.Hendak tahu sebab apa?"."Eh..eh...mestilah nak"."Begini.Mana semua ahli 9 ahli penulis blog ini?Mereka sakitkah?Terlalu sibukkah?".Hehehe .Asif semua.Jangan terasa ya. Sengaja memulakan bicara dengan ngomong sendiri. Tapi saya belum G.I.L.A lagi tahu...ini namanya monolog .

Jadi mana semua ahli penulis yang lain .Kepada yang sakit... "syafakillah" Semoga Allah memberikan kesembuhan untuk menjalani kehidupan dengan lebih lancar. Kepada yang sibuk..moga Allah mempermudahkan urusan .Rabbi yassir wala tu'assir. Semoga tidak hanya sibuk dengan urusan duniawi tetapi juga urusan ukhrawi .Apa-apa pun pesanan ini buat diri ini terutamanya dan untuk semua .Ingatlah sahabat...saya senantiasa di sini.menyokong perjuangan kamu >,< ! haiyakk!!(<<tetibe). Saya mengambil sedikit ruang untuk berkongsi dengan semua ^_^ .




semalam...15 Mei ...
'NAKHBAH DAY'..



"Hari apa tu?tidak pernah lihat dalam kalendar pun?"
"Ni yang mahu beritahu ni..Baca baik-baik ya..Lepas ini boleh kongsi dengan family,rakan-taulan dan lain-lain"

Tanggal 15 Mei 1948 merupakan peristiwa hitam bagi rakyat Palestin dan ummat manusia amnya kerana pada tarikh ini dengan rasminya tertubuh negara haram Israel .Peristiwa ini dikenali dengan NAKHBAH Palestin yang merujuk kepada penubuhan negara haram Israel .NAKHBAH bermaksud "malapetaka atau bencana besar" .


Peristiwa ini bermula dengan terlaksananya kependudukan dan penjajahan haram oleh regim zionis ke atas tanah dan penduduk asal negara Palestin secara terancang dengan bantuan PBB dan British .  

Ini sekadar pendahuluan. Untuk maklumat lanjut sila-silakanlah merajinkan diri untuk menyelak(+ membaca .off course) laman sesawang di bawah.syukran ^_^ ... ;

http://www.policymic.com/articles/8397/nakba-day-2012-honors-the-ongoing-struggle-of-palestinian-refugees
http://www.aqsasyarif.org.my/

senarai boikot : http://www.inminds.com/boycott-brands.html

Today..16 Mei 2012
Siapa tahu hari ini hari apa?(saya...saya ..saya..<< semua angkat tangan)
Okay.Nampaknya semua tahu hari ini hari apa.Menipu la kalau tidak tahu. Nampak sangat hidup macam katak bawah tempurung. Jangan-jangan katak pun tahu.malu seh.heheh :p .Hey.jangan tidak tahu,katak sekarang pun sudah moden laa.tak main la duduk bawah tempurung.sekarang duduk bawah bumbung tau.siap ade aircond lagi.<<merepekings

Hari ini HARI GURU.tapi..hari-hari hari guru bukan.jadi mahu mengucapkan SELAMAT HARI-HARI        HARI GURU >,< (dey.berapa banyak kali mahu tulis hari hah!?)


Dikesempatan ini teringin ajak sahabat semua dan diri ini..besarnya peranan guru.Guru merupakan pekerjaan yang tiada pencen walau kita sudah pencen(<<apekah??).hah..tidak percaya..nah,baca ini jugak!http://langitilahi.com/8626...Sudah baca..maka sudah faham.Terima kasih lagi :)

Ingat!!guru kita bukan hanya guru yang mengajar di sekolah ,tapi juga di rumah..which is our parents ,daripada sesiapa sahaja kita dapat ilmu dan RASULULLAH  ^_^

Akhir kata...
Mahu ucapkan 'SELAMAT BER'EXAM' kepada semua yang tengah dalam demam exam dan yang akan mengambil exam .Semoga cemerlang dunia dan akhirat dan dengan kecemerlangan kita..insyaAllah mampu menaikkan semula Islam di muka bumi ini kelak .Ameen.

hayya hayya ya shabab...Allahuakbar!!!

Semua boleh selak sebentar love letter kita dari Yang Maha Agung ,surah At-Taubah ,105 dan surah Az-Zalzalah,7-8 . Fikir-fikirkan sebentar maksud sebenar yang ingin disampaikan kepada kita.wassalam : D

No comments:

Post a Comment