Pages

5 June 2012

6 .. sakit -is it hurt ??

Sollu alan Nabi Muhammad..

First of all,ingin mengucapkan asif jiddan kepada 5. Saya terpaksa menge'post' pada hari ini kerna malam ini mahu pergi jauh! :) .Jadi mohon tumpang tarikh nya, ya 5 .syukran ^_^ .Moga Allah membalas jasa baikmu <3 .

jauh laa sgt ..utara jepp pon.tpi,xde le utara mana <<sudaa merepeksz 

Apa khabar semua ?Apa khabar iman sekalian . 'Eit..jangan asyik tanya orang sahaja .Diri dia sendiri bagaimana ? apa sihat?' Allah saya sedang tenat kali .eheh .Semoga semua berada keadaan yang membolehkan kalian membaca post kali ini.hehe .

*saya sudah rasa blog ini kepunyaan saya sahaja(sebentar tadi) .tapi still bawah nama blog usrah .ni yang nak kene buat blog sendiri ni. ahah! ;)

Penyakit.. <<tetibe terus masuk tajuk .

Allah memberi ujian kepada kita tanda sayang-Nya kepada kita . Oleh itu ,kita perlu tabah dan redha menempuh ujian yang diberi oleh Nya .

Jenis penyakit yang wujud di dunia ini ada 2 (yang saya tahu lah) . 

Pertama adalah penyakit fizikal .Apa yang kita boleh nampak la. Seperti sakit jantung, kanser ,demam ,batuk dan lain-lain . 



Kata seorang ustaz :"penyakit seperti ini kita tidak perlu risau " .What!!?? .Tidak perlu risau . Hello,ini penyakit yang merbahaya okay.Boleh membawa kepada kematian . "Nampak tak gambar di atas tu, semua gelabah -menunjukkan kita perlu risau! "

Okay...sabar dulu .Bertenang.Dengar dulu . Belum habis baca lagikan apa yang saya mahu cakapkan .Kita sambung.

Sebab ada lagi satu jenis penyakit yang lebih-lebih merbahaya daripada penyakit itu . "Ada ke?"
Jenis penyakit kedua ialah penyakit dalaman .Seperti hasad dengki, kedekut, cemburu ,bongkak ,malas dan lain-lain. Penyakit seperti ini lah yang lebih patut kita risaukan kerana mudharatnya jauh lebih besar .


Biasanya perkara yang tidak kita nampak akan menghasilkan impak yang lebih besar berbanding dengan apa yang boleh dilihat . See (lihat atas ^ ).Sampai tidak boleh masuk syurga .

Oleh itu,marilah kita bersama-sama mencari ubat bagi penyakit-penyakit kita dan saya mengharapkan semua semoga berada dalam keadaan yang sihat .

ni juga boleh diamalkan ^-^


Mohon semua untuk doakan saya semoga cepat sembuh :) 

Syukran atas kesudian untuk meluangkan waktu untuk membaca coretan ini .wassalam =)

No comments:

Post a Comment