Pages

4 March 2012

3-san : semuram hari ini... :(

Assalamu'alaikumwarahmatullahiwabarakatuuh~

P/S : Ini luahan saya, kalau anda tak suka baca luahan saya, saya dah nasihatkan, jangan diteruskan... 

Saya rindu seorang kawan ini, yang sekarang tidak lagi rapat dengan saya... Baru-baru ini juga, dia berubah apabila berkawan dengan certain someone ni... Dia, agak hot biler bercakap dengan saya... Dia juga, suke hiraukan apa yang saya katakan kepadanya... Saya agak berkecil hati dengannya... Maaf, bukan niat saya nak memburukkan dia, tetapi, saya rasa sedih sangat tengok perubahan dia... Saya x boleh nak cakap kt sini, nnti semua orang tau siapa dia... Maaflah, andai awak x suka berkawan dengan saya, janganlah buat saya macam ni, saya sangat kecewa, tahu x? Selama awak marah2 saya, saya tahan je, tapi ada satu waktu tu saya betul2 x tahan, saya menangis kerana x tahan dan beri alasan "saya nangis sebab sakit perut yg amat"... Bila saya nak cakap pasal bende ni kat awak, awak tutup telinga dan larikan diri... Dan, awak juga bukan jenis yang peka dengan perasaan orang lain... Mungkin saya agak terkesan dengan perbuatan awak, atau mungkin saya terlalu berfikiran negatif... 

Dan, satu lagi perkara yang membuatkan saya kecil hati, ialah kerana sahabat2 saya sering hiraukan saya (korang boleh cakap perangai saya yang mengada-ngada, tpi saya sgat kecil hati) dalam macam2 hal... Apabila terdapat satu rancangan / program, saya selalu jadi orang terakhir yang dapat tahu tentang benda ni, ataupun x tahu-menahu langsung pasal bende tuh... Dan, mereka sering berkongsi rahsia sesame mereka sahaja, contoh si A beritahu orang K, si M berkongsi dengan orang L, tapi x pernah beritahu I... Sayalah "I" itu... Dan apabila saya nak masuk sahaja, korang seolah-olah tukar topik, sebenarnya saya perasan tapi saya buat2 x tahu walaupun saya sebenarnya terase hati...  Sebab itulah selalunya, saya rase macam dah salah masuk kelompok, tapi bila cakap je nak keluar, mereka pujuk saya, dan saya terfikir, kenapa baru sekarang korang nak pujuk? kenapa x dari dulu lagi? Saya negatif sangat ni fikir pasal korang, mungkin nampak macam semuanya saya salahkan korang, I admit it, maybe entirely It's my bakka-self... I'm sorry... It's my fault... 

Hanya Dia sahaja yang tahu perasaan saya... Sungguh, dia sebaik-baik tempat mengadu... :'(


 


#SAYASANGATTIDAKSUKAORANGYANGNASIHATKANSAYAKERANASIMPATI!
Gomen ne bakka-watashi!

2 comments:

  1. "Jadilah seperti pokok, apabila dijolok @ dilempar batu sekalipun, ttp dibalas dgn buah..."

    "Duhai sahabatku 3, sentiasalah bersangka baik trhdp sahabat2mu, terimalah segala nasiht & teguran org walaupun ia menyakiti buatmu... dan jgnlah menyangka org memberi nasihat pdmu krn simpati tp fikirlah bahawa org itu sayang & ambil berat trhdpmu..."

    "Positiflah terhadap semua perkara tp sensitiflah terhadap apa yg terjadi di sekelilingmu..."

    "Jgn berhenti berdoa & berharap pdNya walau kamu berdiri, duduk, makan, minum dan tidur..."

    "Kamulah yg terpilih utk menerima ujian ini... Walaupun bgmu ujian ini berat, tp inilah yg sesuai utkmu...la yukallifu nafsan illa wus'aha...hadapilah, berusahalah, berharaplah pdNya agar ujian ini dpt kamu atasi..."

    'Asif krn mungkin panjang sgt nasihat saya... Dia telah mengilhamkn saya utk menulis ini... lg skali 'asif, krn saya menasihatkn mu krn simpati & mencintaimu....

    ~dr seorg yang mencintaimu kerana Allah & ingin masuk ke syurga bersama2mu...

    ReplyDelete
  2. 'kenapa Allah ciptakan pelbagai jenis manusia??'
    supaya mereka melengkapi satu sama lain..
    apabila sorang negaif + bergaul dgn org yg positif = neutral..
    maka..sentiasalah bersangka baik!!

    ReplyDelete